Hur man läser alla glödande Spider-Man-recensioner utan att få friktionsbrännskador

för Sony Playstation 4 lanseras den här veckan, så det betyder att recensionerna för det efterlängtade spelet är live. Så snart spelgranskare fick nedladdningskoderna smordes hundratals handflator när Playstation-kontrollerna nådde en ny nivå av klibbig. Det är inte en pöl av Mountain Dew. Det är torkat band.

Om du har en Microsoft Xbox kan du glömma att spela, men om du har en Sony Playstation 4 har du bara några dagar till att gnugga din torso mot mattan medan handduken på din spelstol byter tillstånd från fuktig till fuktig till torr. Tack och lov har spelpressen med sina knubbiga, smidiga händer pumpat ut en uppsjö av fördjupade recensioner av spelet. Om du hittar något negativt om du inte korsar i denna verklighet.

Medan alla recensioner jag har läst hittills i morse verkar ta samma takt på spelet, få små spindelben fastnat i tänderna och tyst fundera över den mycket verkliga frågan om det är möjligt att ge en verklig spindel en räckvidd , bara vågade nog för att sätta en bit tvivel i huvudet. Medan ”behov av förbättring” kanske låter lite svagt i beskrivningen, påpekade samma fråga med spelet som de flesta granskare motvilligt påpekade – det finns viss upprepning i mekanik och spel – det spelar ingen roll. Att svänga runt Manhattan är kul!

älskade verkligen historien och kallade den “känslomässigt laddad”. Även om denna iteration av berättelsen inte är en ursprungshistoria, till och med Ben som dör en miljard jävla gånger genom åren fick mig aldrig “känslomässigt laddad.” Det direkta citatet är “En känslomässigt laddad historia som är effektiv för att få dig att agera.” Vet du vad som uppmuntrar spelare till handling? Svänger runt Manhattan! Att behöva utsöndra en snabb lunch på Grand Central Station är känslomässigt laddad. Historien i ett videospel kommer sannolikt inte nära.

Medan linjerna på Gamestop sannolikt inte kommer att vara ute genom dörren på fredag, har många spelare på sig overall för resten av veckan bara för att se till att de inte gör något konstigt på kollektivtrafiken. är det första spelet på länge som inte ser ut som en tidig beta av. Den använder liknande stridsmekanik till, med några vändningar. Måste tid då knapparna slår ut, barn. Som den här videon förklarar finns det en massa andra saker du kan göra i spelet förutom bara webbsling.

Det finns pussel och sidouppdrag, något som tycktes gilla särskilt, som om de aldrig har spelat ett spel. Var försiktig när du läste den recensionen, eftersom den fick en perfekt 10.0 och kallade spelet Insomniac Games mästerverk. Jag har inte spelat spelet ännu, men jag vet att när jag ser en perfekt poäng för ett videospel slår jag ett hål i väggen, kallar din mamma ett varierat urval av uppslamningar och kör direkt till Walmart för att dricka vegetabilisk olja på golvet nära vuxnablöjorna, samtidigt som de skriker ”Whyyyyy” medan de vaggar en hundörat kopia av DVD: n.

Tack och lov är här för att rädda oss med en recension som skickade bara 8,7. Jag är inte säker på varför det inte fick en perfekt poäng här, eftersom granskaren till och med vaxade poetiskt om historien om Peter Parker och hur roligt det var. Tydligen var det tempoet och de valfria uppdragen som hindrade det från att nå det klimax av perfektion. Liksom när du inte når Cheetos-påsen som föll på golvet när du är sekunder från att starta en raid. Riskerar du det och tar båda händerna från skrivbordet för att ta tag i Cheetos eller använda dina fötter?

Om du inte redan känner dig som en superhjälte från att inte lyckas röra någon annans hand på tunnelbanan i morse, tror du starkt att spela som en superhjälte i ett videospel kommer att ge den längtan du måste gilla en superhjälte, eller mer relaterad skala – hur människor som bär Ed Hardy-hattar känns som att de inte ens körde snabbt. Polisen drog dem bara över för att de inte uppskattade den jävla kvaliteten på orange neon och en spoiler som rör vid himlen.

var vänlig nog att påpeka ett problem som jag brukar ha med öppna världsspel, förutom det omvända, och säger “den öppna världens struktur stör historien”. Jag är i det motsatta lägret. Ingen gång i mitt liv vill jag betala $ 60 för en jävla film om eller något annat. Inte ens för en vintage VHS-kopia av Om jag spelar ett spel i öppen värld, fan, vill jag inte ens en historia. Fan en historia. Ge mig bara en skit massor av saker att upptäcka och spränga (ropar framför kön). Att svänga runt Manhattan är kul! Det är som när du kom till andra bas med din kusin, historien spelar ingen roll i slutändan. Du blev konstig, det är allt som betyder något.

var snäll nog att påpeka en liknande kritik som jag har haft med liknande spel, att filmen ofta förlitar sig på några mjuka snabba händelser för att göra något dramatiskt. Tidsstyrd knappmashing är som att försöka popa en zit som du bara kan pressa när ett visuellt “X” blinkar på skärmen. Det är jävligt för 2000-talet. Om du gillar att slå på knappar när spelet säger att du ska slå en knapp så kommer du att älska det här.

Slutligen har vi granskningen, som jag inte ens läste. Jag hoppade bara ner till kommentarerna, den bästa delen av spelrecensioner på Kotaku. De omedelbara jämförelserna med finns, liksom en del kommentarer till den redaktionella kvaliteten på själva recensionen. Människor är otroligt småliga. Om du vid denna tidpunkt när du läser recensioner inte säljs som det enda största spelet som finns, tror du förmodligen att det är den största actionfilmen som finns. Kom bara ihåg – att svänga runt på Manhattan är kul!

släpps den 7 september på PS4.

För fler spelnyheter och recensioner, kolla in: