Recension: Catan Universe – Ta hit brädspelet till en skärm nära dig

Recension: Catan Universe - Ta hit brädspelet till en skärm nära dig

Catan är ett tidlöst brädspel med en internationell kultliknande anhängare. Många spelutvidgningar och nya varianter har garanterat fortlöpande underhållning och spelmöjligheter. United Soft Media ger den expansiva Catan-världen online för att ansluta entusiaster nära och långt med. Finns på PC-, Mac-, iOS- eller Android-enheter och Steam, gör exakt vad den tänker göra genom att ta med den äkta bordskänslan och äventyr från Catan, vart du än går.

I måste spelare bygga städer och handla råvaror skickligt för att bli härskare över Catan, precis som med det ursprungliga brädspelet. Men har en mängd utvidgningar och varierat spel. Du kan välja att spela det grundläggande brädspelet “Arrivals on Catan” i flerspelarläge, liksom det inledande spelet för “Catan – The Duel”, gratis.

Med tiden kommer du att låsa upp lägena Single Player och Custom-Match för det grundläggande scenen “Ankomst på Catan” för att spela mot AI eller vänner. Dessutom finns ännu fler utvidgningar som “Cities & Knights” och “Seafarers” tillgängliga som köp i appen.

När du har skapat en personlig avatar går du in i det digitala landet. Självstudien gör ett bra jobb med att förklara Catan-spelet för dem som kanske inte känner till, samt navigera i den här versionen på den digitala skärmen. Spelet spelas precis som bordsversionen och har en detaljerad realistisk spelbrädans mittskärm; bitarna flyttas på skärmen och du kan rotera brädet för önskad vy. Spelet känns som om du är inställd precis vid bordet, redo att spela detta klassiska brädspel. Lyckligtvis kan du ta vart du än går.

Det klassiska Catan-spelet är faktiskt förbättrat på den digitala skärmen, så att du enkelt kan se dina motståndares status högst upp på skärmen. Med den utökade vyn som visar antalet kort de har i handen, antalet segerpoäng, antalet riddare och antalet kontinuerliga vägsegment kan du göra informerade justeringar av din spelstrategi. Dessutom erbjuder spelet erfarna Catan-spelare möjlighet att justera AI-karaktärs svårighetsgrad för att öka utmaningen i Catan Universe.

catan universum kropp 2

USM utvecklade en underbar spelanpassning som låter dig spela online med vänner, vart du än går. ger ett detaljerat digitalt universum för Catan-spelare som säkert kommer att underhålla med varje utforskning

utvecklas av USM och Exozet Development Studio i nära samarbete med Klaus Teuber och Catan GmbH. Appen är tillgänglig för iOS och Android samt Amazon. Spelet finns också som en webbläsarversion för PC och Mac på webbplatsen, samt en PC- och Mac-version på Steam. För att lära dig mer, kolla in deras hemsida.

För fler spelnyheter, se till att kolla in: