Recension: MegaModz PlayStation 4 anpassad kontroller

Det drivs inte och batteriet dräneras inte

Byggd av den senaste PS4-kontrollen

Det dåliga

Paddlar är skarpa och obekväma

Mods annonseras för alla FPS-spel men är bara användbara i en bråkdel

Bara för att upprepa, paddlarna gör att jag nästan * hatar * denna kontroller.

MegaModz är ett snyggt litet anpassat styrföretag som låter dig skapa dina egna anpassade kontroller på deras webbplats. Som du kanske redan vet gillade jag verkligen Xbox-kontrollen och hade massor av trevliga saker att säga om det. När det gäller PlayStation 4-sidan av saker, ja, vi har lite mer att prata om här.

När jag beställde och designade min anpassade MegaModz PlayStation 4-kontroller hade jag några fler alternativ som fanns tillgängliga som inte fanns på Xbox-sidan. Jag kunde lägga till specifika mod för FPS-spel (first person shooter) och även två mappbara knappbrytare på baksidan av styrenheten. Det fanns också en riktigt snygg LED-belysningsfunktion som jag hoppade över, för vem tycker att sakerna är coola? Jag valde samma aluminiumstick och d-pad, för jag är en man med god smak.

Vi kommer att börja med den negativa sidan av saker här, för helt uppriktigt har MegaModz några bra idéer men det faller sönder vid körning. När jag hämtade den modifierade PS4-handkontrollen märkte jag omedelbart att paddlarna på baksidan för de mappbara knapparna stack mina fingrar. Först var det ett mindre besvär, men när jag tillbringade mer tid med det blev de en fullständig distraktion.

Padden på baksidan för knapparna är ett klippt material som liknar det som kretskortet är tillverkat av. Om du någonsin har lagt fingret på sidan av en av dem, vet du att det inte är den bästa känslan. Det här är en enorm fråga eftersom det faktiskt uppmuntrar mig att inte använda den dyra funktionen på styrenheten, de borde ha gummit eller något.

Moderna själva fungerar ganska bra – om du spelar. Instruktionerna och inställningarna för de flesta funktionerna här förklarades för och dess Zombie-läge men annonserades för alla FPS-spel. Jag hittade några användningsområden, men inte tillräckligt för att jag skulle ha betalat 89,99 dollar för listan över funktioner som jag hade. Ärligt talat var den snabba branden från MegaModz den handigaste funktionen och jag kunde använda den för allt jag spelade. Jag är säker på att detta kommer att vara mycket mer användbart när det kommer ut. Det var absolut värdelöst också.

megamodz ps4-kontroller

På den positiva sidan av saker. Själva styrenheten är byggd av den nya DualShock 4-styrenheten, så den har ljusfältet och uppdaterad design. Jag är mycket nöjd med det eftersom andra anpassade controllerföretag tidigare använde riktigt gamla controller-tarmar för sin bas. Jag valde det uppenbarligen super fula gröna gummerade skalet, som slutade se ganska cool ut och inte är obekvämt att hålla. Aluminium-d-pad och de gröna aluminiumstickarna toppade det hela som en kontrollörs ögon. Ja, det hela ser ut som om jag slog randomiserat på en Dark Souls karaktärsskapare några gånger.

Styrenheten har inga problem med att dra i någon riktning, vilket kan vara ett problem med vissa anpassade kontrollermärken. Dessutom är kvaliteten på byggnaden inte hemsk. Sammantaget tyckte jag dock verkligen inte om styrenhetens bakre paddeldesign och moderna själva kände sig relativt värdelösa och dyr. Jag gillar verkligen konstruktionen av MegaModz-kontrollerna och älskar deras design, men jag tror att de verkligen behöver lägga lite mer ansträngning på de extra funktionerna om de någonsin vill sticka ut.

För fler spelrecensioner och nyheter, kolla in:

De goda

Byggd av den senaste PS4-kontrollen