Recension: Nyko Power Pak för Nintendo Switch | KnowTechie

Recension: Nyko Power Pak för Nintendo Switch |  KnowTechie

Nintendo’s Switch är en ganska söt liten bit av teknik, men den har en ganska hemsk batteritid. Beroende på vad du spelar har du tur om du får mer än tre timmars spel innan du måste ladda den jävla saken. Även i vänteläge är Switch-batteriet inte lika bra som jag förväntar mig att vara – med tanke på hur mycket mer min mobiltelefon gör dagligen.

Lyckligtvis fick Nyko’s dig täckt med deras Switch Power Pak, vilket ger en betydande tid till ditt spel till mindre än kostnaden för ett faktiskt spel. Power Pak sitter bekvämt bakom Switch-konsolen när den försöker hålla sig ur vägen genom att fungera som en bit skyddsutrustning som slingrar sig runt skärmen och lägger också till fördelen med en kickstand som blåser dörrarna från den dåligt implementerade det är redan på Switch.

Power Pak är en livräddare för bärbara sessioner där du sannolikt skulle sätta omkopplaren på bordet och spela ett tvåspelarspel Mario Kart medan du väntar på flygplatsen.

Medan Power Pak gör ett ganska bra jobb med att försöka hålla sig ur vägen, tyvärr, detta ger det inte någon form av fördelar. För att använda Power Pak måste du lägga strömbrytaren i spåret på batteripaketet och sedan klippa ner en skyddande skena som håller Power Pak på plats, samtidigt som den fungerar som ett skydd för knapparna längs överkanten på konsolen. Det lägger till lite bulk längs toppen som inte är så dåligt, men för mongoloids som har massiva händer, är det ungefär en halv tum skillnad mellan var baksidan av Joy-Con är och batteriets undersida när du håller växeln i handhållet läge.

Om du är en vanlig spelare kommer dina fingrar att hitta sin plats bekvämt och det kommer inte att vara mycket problem, men vissa kommer säkert att klaga på att det gör händerna mer trötta eftersom de måste klo grepp om Joy-Con-området för ett fast grepp. Det som verkligen gör händerna trötta är den extra vikt som Power Pak ger – vilket gör att Switch känns märkbart tyngre.

nyko power pak recension

Den största dealbreakeren för mig på Power Pak är förvånansvärt inte den fruktansvärda laddningsportplatsen, utan att det extra plastblocket på själva brytaren gör konsolen för stor för att passa i mitt skyddande väska. Växeln hamnar i det här batteripaketet via USB-C-laddningsporten längst ner och har av någon ogudaktig anledning en USB-C-laddningsport på vänster sida, nere nära botten precis under fyrkantknappen till vänster Joy- Lura.

Det gör det omöjligt att använda Switch-dockan för att ladda, vilket ger dig det enda alternativet att ladda för att kasta en USB-C-kabel i den – men då kan du inte använda HDMI-ut eftersom USB-C dikterar det på Nintendos laddningsdocka . Det betyder att du inte bara kan lämna den på din Switch som om du skulle kunna ha ett Mophie-fodral för din telefon, så det finns egentligen inte mycket överklagande här förutom att ge det till ditt barn som aldrig kommer att bry sig eftersom de inte kommer att vara den som laddar den ändå.

Nykos Power Pak är ett ganska häftigt alternativ för föräldrar till yngre barn, men ger människor till och med switchar till små barn eftersom surfplattor är så billiga idag?

För fler recensioner och tekniska nyheter, kolla in: