Recension: SNK Heroines: Tag Team Frenzy

Musik är inte hemskt

Det dåliga

Alla etapper ser väldigt lika ut

Spelets svårighet är inte någon riktig utmaning

Det finns verkligen inte massor av spelbara karaktärer, listan känns i slutändan grunt

Åh nej, Terry baby, vad gör du?

är en intressant crossover-titel. Det säger det väldigt enkelt. Med hjälp av en del av SNKs otroliga sortiment av kvinnliga karaktärer sätter spelet ihop en liten samling kvinnor från SNK: s flaggskeppsmärken för att slåss mot det i en mystisk turnering. Jag växte upp som en stor SNK-kampspelsfan och fick en kick för att ta en stund att känna igen några av de utklädda karaktärerna. Dessutom, ganska roligt, Terry Bogard är i det här spelet. Ja, jag kommer till det om en sekund.

Så innan vi går för långt i någonting finns det något du behöver veta om. Det är så enkelt att jag först kämpade med att försöka ignorera årtionden av muskelminne och stridsspelsstrategi. Begreppet rusningar, nedgångar, allmänna kostnader och tekniska rörelser går förlorade för enkelheten. Det är inte nödvändigtvis en dålig sak, eftersom högnivåsslagsspel blir mycket mer komplexa efter varje iteration och avslappnade spelare kan bli kvar i dammet. Det finns sätt att utföra kombinationer, specialerbjudanden och superattacker, men de är alla mappade till enstaka knappar.

Det finns lite extra variation som kan byggas på om du spenderar tillräckligt med tid för att ta itu med karaktärsförmåga och tagginställningar. Jag förväntar mig att det aldrig var tänkt att vara en efterträdare eller till och med i nivå med någon av SNKs standardkämpar och i slutändan, vad spelet gör, gör det anständigt bra.

Spelet är fyllt med fetischbränsle, vilket är lite konstigt och hindrade mig från att spela spelet framför mina barn. Mai Shiranui, till exempel, är utklädd till en bystig ko-flicka, komplett med floppiga öron, horn och en svans. Leona är en kattflicka. Kärlek ser ut som en stripper-polis och Nakoruru ser ut som en loli-vampyr. Den märkligaste inkluderingen är att Buster Wolf själv, Terry Bogard, har förvandlats till en bystig kvinna med fulla kurvor. Visar sig att det fanns en hel fandom om detta innan spelet någonsin kom ut. Eftersom jag nu är förbannad av denna kunskap är du också.

Lyckligtvis kan även de mest risque dräkterna ersättas med en av två extra upplåsbara dräkter per karaktär. Samtidigt har många av de tämjare karaktärerna mer avslöjande kläder för de som vill ha lite mer hud eller studsar. Terry, till exempel, börjar med sin normala outfit, men med booty shorts och en midriff-skjorta. Du kan låsa upp en badass steampunk-outfit och en cheerleader-outfit. Kostymer och extrafunktioner är inte svåra att låsa upp, så du kan vara mer blygsam eller mindre med ungefär en timmes spel.

När det gäller spelets gång är det inte en mycket tillfredsställande upplevelse för en spelare, historiens läges svårighet är i bästa fall skrattretande. Det finns en anständig nog utmaning om du försöker din hand i överlevnadslägen men historien i sig är ganska lätt. Det finns parningar som låser upp troféer om du slutför spelet, så troféjägare måste hålla ett öga på dem i trofémenyn.

Ovanpå enkelspelarlägena finns det ett läge för att posera karaktärer och ta bilder, liksom dina vanliga kontra alternativ. är absolut som bäst när du spelar mot en annan människa.

snk hjältinnor terry bogard

Att använda kontroller av stil är att det inte är svårt att komma in i tjockleken. De flesta kombinationer görs genom att trycka på stans- eller kick-knappen några gånger, följt av en eller två riktningsingångar och sedan täcka kombinationen med en eller två specialerbjudanden.

Kampveteraner som jag kommer att hitta mycket glädje i det lätta att skapa kombinationer och systemets flexibilitet. Det är rudimentärt men det fungerar ganska effektivt. Människor som är mindre erfarna med kämpar kan också koppla samman rörelser så enkelt att de kan hitta mer jämna spelplaner än i ett spel som. Att komma igång med detta system eliminerar effektivt alla svårigheter som AI i spelet kan kasta på dig.

kommer inte att vara ett spel som hardcore-kampfans kommer att klaga över, det är ett spel som är kul att spela med några vänner. Förvänta dig inte massor av utmaningar men du får gott om skratt och en övergripande trevlig tid. Det är lite för fan-service för vissa människor, men totalt sett är det inte för överst. Det här är ett spel som jag skulle rekommendera vid en bra försäljning, men till en fullständig kostnad på 49,99 USD är det ett hårdare piller att svälja.

granskades på PS4 och är tillgänglig för PlayStation 4 och Nintendo Switch.

För fler spelnyheter och recensioner, kolla in:

De goda